#YourHealthMatters

Visceraal vet verminderen? Eet elke dag iets groen.

Het viscerale vetgehalte (het diepe orgaanvet) toont aan of dat je jezelf een gezonde levensstijl hebt aangemeten.

Belangrijk is dat je je buikomvang onder controle blijft houden. Zoals bewezen houdt vet op de buik een hoger risico op allerlei ziektes in dan het perifere vet (bv. vet op de armen, billen,…). De beste remedie om een doktersbezoek te mijden, bestaat uit drie factoren: beweging, voeding en rust/recuperatie. Hieronder alvast enkele praktische tips.

  • Beweging: Zorg ervoor de je meer calorieën verbrandt (beweging) dan je inneemt (voeding). Verhoog dus je activiteitsniveau. Ga langduriger sporten aan een lage intensiteit en combineer dit met kracht- en/of high intensity interval trainingen. Deze HITT-trainingen stimuleren trouwens de verbranding van visceraal vet.
  • Voeding: kies voor gezonde voedingsmiddelen (bv. laag in verzadigde vetten) en besef dat alcohol visceraal vet opstapelt.
  • Rust & recuperatie: een voldoende kwalitatieve slaap heeft een positief effect op het gewicht. Te weinig slaap beïnvloedt de opstapeling van buikvet.

Tip: Eet elke dag iets groen. Groene groenten bevatten veel antioxidanten. Mogelijkheden: sla, broccoli, bonen, erwten, spinazie,… Door te variëren neem je automatisch een heel gamma van vitaminen en mineralen in.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email